Meer bewegen zonder dure fitness of sportschool: 10 tips

HeidiSport en BewegingLeave a Comment

Meer bewegen Heidi Delaere

Meer bewegen zonder dure fitness of sportschool: 10 tips


Beweging integreer je best in je dagelijkse leven. Dat is makkelijker en goedkoper. Maar toegegeven, een duwtje in de rug kan helpen. Hierbij 10 tips om je gezond meer te laten bewegen, elke dag opnieuw:

1. Pak de trap in plaats van de roltrap of de lift.

2. Stofzuig wat vaker, da’s nuttig sporten 🙂

3. Wandel of fiets naar de supermarkt. Je hoeft ook niet alles in één keer te halen. Beschouw je winkelbezoek als een gezond en sportief uitje.

4. Zet een wandeling na je eten in de agenda. Elke gewandelde meter is winst voor je gezondheid.

5. Zolder, garage, kelder of schuur op te ruimen? De tuin dringend aan een onderhoudsbeurt toe? Now’s the time, just DO it!

6. Bovenstaande kan trouwens ook perfect bij iemand die je kent. Dat is dubbel plezier. (Mijn nummer vind je onder de contactgegevens, altijd welkom).

7. Koop een stappenteller en zet 10 000 stappen per dag als doelstelling, zeker in het weekend.

8. Speel met je kinderen en kleinkinderen, til ze op, ga ermee wandelen, voetballen, … Je blijft jong en gratis fit!

9. Stap eens een halte eerder uit die bus, tram of metro en loop de rest van de afstand naar je werk of naar huis tevoet.

10. Laat het restaurant- en cinemabezoek even voor wat ze zijn en kies voor een fietstocht, boswandeling, stadswandeling, …

Bedenk bij deze 10 tips dat je minimaal slechts 30 minuten per dag écht in beweging hoeft te zijn om gezond te blijven!

Maak een afspraak voor tips op jouw maat

Geef een antwoord